SoulSpark - Real-Time Battle Cards RPG

User avatar
CopenhagenCreators
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 12 Sep 2013, 10:05
Location: Copenhagen
Contact:

SoulSpark - Real-Time Battle Cards RPG

Unread post by CopenhagenCreators » 10 Apr 2015, 13:23

Hej spiludvikling!

Vores nyeste spil SoulSpark er blevet lanceret i Danmark og udkommer snart i resten af verden.

SoulSpark er en real-time card battler til iOS. Spillet er udviklet i samarbejde med WizKids og er gratis at spille.
Det kan hentes på App Store: https://itunes.apple.com/dk/app/soulspa ... 81792?mt=8

I kan også se mere om spillet på hjemmesiden: http://www.soulsparkgame.com/
Eller her i vores teaser trailer:



Vi vil meget gerne høre hvad i syntes om det :)

Med venlig hilsen
Copenhagen Creators

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: SoulSpark - Real-Time Battle Cards RPG

Unread post by Javira » 10 Apr 2015, 15:49

Super lækkert! Tillykke med det.

I bør smide ekstra 10-15 sec ind i slutningen hvor der er ikon, logo og hvad man skal søge på i appstoren for at finde spillet. Der skal ikke ske noget i de sekunder, det er kun til info.

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: SoulSpark - Real-Time Battle Cards RPG

Unread post by fehaar » 13 Apr 2015, 10:21

Lidt svært at se på videoen hvad det egentligt er for et spil. MEn fedt med samarbejdet med WizKids. De laver nogle gode ting.

Nogle planer om andre platforme?

User avatar
CopenhagenCreators
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 12 Sep 2013, 10:05
Location: Copenhagen
Contact:

Re: SoulSpark - Real-Time Battle Cards RPG

Unread post by CopenhagenCreators » 13 Apr 2015, 12:44

Tak :)

@Javira - ja vi kommer snart med en længere udgave af videoen, som indeholder de ting. Den jeg har vist her, er den som også kommer til at være som preview i App Store.

@Fehaar - ok, tak for feedback, det vil vi da lige kigge på. Vi håber at kunne udvikle det til Android sidst i 2015, men lige nu er det kun iOS.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: SoulSpark - Real-Time Battle Cards RPG

Unread post by jonaz.dk » 13 Apr 2015, 14:05

Det er ser rigtigt fint ud. Good job. :)

Nu er jeg på ingen måder fantasy card-gamer. Har kun perifær erfaring med fx. Magic the Gathering, Hearthstone og den slags. Så bær over med mig. :)

Generelt rigtigt godt indspark. Virker som et frisk take på genren. Min viden er muligvis begrænset her i sammenlignelige titler.
Bedre og mere lækkert end så meget andet i genren jeg kort har kigget på.

Ting der bugger mig lidt.
-Jeg kommer meget tit til at trykke på mine egne kort og jeg bliver mødt med en pop up. Super irriterende. Har i overvejet hold for info i stedet for tap? Eller en andetsted placeret infoknap.
-Syntes at realtime elementet får kampene til at miste noget af det mere taktiske velovervejede. Og man sidder meget hurtigt og spammer attacks afsted.
Realtime elementet stresser måske mere end det gavner. Men er selvfølgeligt også jeres USP.
-Jeg føler mig unødigt begrænset af at jeg ikke kan flytte mine kort-spillere når de er i kamp. Så jeg har mere kontrol over hvem der angriber hvad. Det kunne snildt koste en tur eller 2 at rokere om som trade off.
-Starten er ikke super intuitiv stadig på hvordan 'discard card to gain mana' virker. En mechanic som er altafgørende at kende til.
-Sværhedskurven virker måske lige en tand skarp i starten. Måske en funktion af at man kegler lidt rundt med mana tingen og fumler rundt med attacks man ikke kan fyre af.

Det er mine umiddelbare issues efter at have kigget lidt på det. Håber i kan bruge det til noget.

Umiddelbart ser i ud til at få gode reviews og i holder jeres ranking ret fint. Så et eller andet er nok rigtigt. :)
Kører i UA løbende? Eller er det naturlige bounces men ser på AppAnnie?

User avatar
CopenhagenCreators
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 12 Sep 2013, 10:05
Location: Copenhagen
Contact:

Re: SoulSpark - Real-Time Battle Cards RPG

Unread post by CopenhagenCreators » 15 Apr 2015, 09:58

Tak for feedback Jonaz!

Mange af de problematikker du nævner, er langt hen ad vejen de samme vi har hørt i vores beta tests. Specielt Mana og sværhedsgraden, og sidste nævnte er også blevet rettet til. Så det er jo fint at få bekræftet, at det er de rigtige ting, vi arbejder på i vores bug fixing og updates.

Netop real-time elementet er, ja vores USP, men faktisk også noget vi får god feedback på. Mange lader til at syntes det er en fed forandring at man hele tiden skal være på og tænke hurtigt - Men den slags vil vel også altid være en smagssag :)

Ja det gør vi. Vi holder godt øje med vores analytics og forsøger at justerer ind efter det data’en viser os.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: SoulSpark - Real-Time Battle Cards RPG

Unread post by jonaz.dk » 15 Apr 2015, 10:51

Jammen så vil jeg ikke brokke mig over jeres USP. Altid godt med et unik twist folk kan lide. As you were. :)

User avatar
CopenhagenCreators
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 12 Sep 2013, 10:05
Location: Copenhagen
Contact:

Re: SoulSpark - Real-Time Battle Cards RPG

Unread post by CopenhagenCreators » 28 Apr 2015, 16:03

Hej Alle,

Nu kan vi annoncere at SoulSpark får sin worldwide release d. 7. maj :lol:
Vi vil også gerne dele den nye game trailer som vi tidligere har nævnt.

Vi er jo altid spændte på at høre feedback - så kom endelig med det!

AQzrzbHJz1Y

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: SoulSpark - Real-Time Battle Cards RPG

Unread post by jonaz.dk » 28 Apr 2015, 20:44

Feedback til traileren?

I oversælger i værtfald ikke. Den er meget pæn og de essentielle fakta bliver præsenteret.
Måske lidt synd at i ikke har lidt mere karakter og fantasyunivers inde over. Når nu i har så meget godt materiale at tage af.
Det er mere iPad oplevelsen i sælger. I noget mindre grad fantasien og universet.

Hvis vi laver en (sikkert totalt unfair) sammenligning med Hearthstone og deres uanede ressourcer. Så sælger de både karakteren, universet med max lir samt spiloplevelsen.
Og rigtigt godt VO arbejde også. Man kan ikke regne med at folk læser noget. Kun de mest observante.

User avatar
CopenhagenCreators
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 12 Sep 2013, 10:05
Location: Copenhagen
Contact:

Re: SoulSpark - Real-Time Battle Cards RPG

Unread post by CopenhagenCreators » 29 Apr 2015, 10:07

Tak for feedback Jonaz. Det er nogle rigtige gode pointer du kommer med der! Specielt VO delen vil vi klart have i tankerne i fremtiden.

Ja, vi har jo på ingen måde de samme resourcer :) - men kan godt se at mere præsentation af fantasiuniverset nok havde gjort en del.

JeppeB
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2009, 18:16

Re: SoulSpark - Real-Time Battle Cards RPG

Unread post by JeppeB » 29 Apr 2015, 11:50

Ser sgu godt ud, drenge!

Glæder mig til at prøve den endelige version. Jeg er generelt ikke så stor fan af trailers til mobile, hvor man viser iPads eller iPhones, da jeg føler, man tager ellers nødvendig skærmplads væk, men da det jo er portraitmode har i lidt en udfordring med det brede format. Jeg ville nok have blæst den flotte artwork op i et lidt større format, men ellers er der sgu høj produktionsværdi.
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing

User avatar
CopenhagenCreators
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 12 Sep 2013, 10:05
Location: Copenhagen
Contact:

Re: SoulSpark - Real-Time Battle Cards RPG

Unread post by CopenhagenCreators » 30 Apr 2015, 15:30

Tak for de pæne ord JeppeB!
Ja det var jo netop udfordringen, men kan høre at der generelt bare skal være meget mere fokus på artwork i fremtiden.

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: SoulSpark - Real-Time Battle Cards RPG

Unread post by Instawin » 07 May 2015, 14:42

Det er lækkert arbejde gutter!

Jeg er bestemt stolt over, at vi fra danks side leverer den slags arbejde! Sejt!

Jeg har installeret spillet for noget tid siden, men har ikke fået spillet det tilstrækkeligt meget (sidder jo lige og kæmper med et projekt selv). Vidste ikke det var en dansk produktion!?
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

User avatar
CopenhagenCreators
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 12 Sep 2013, 10:05
Location: Copenhagen
Contact:

Re: SoulSpark - Real-Time Battle Cards RPG

Unread post by CopenhagenCreators » 07 May 2015, 18:56

Hey alle,

Så kom dagen hvor SoulSpark kan findes på App Store worldwide!
Spillet kan hentes gratis her: https://itunes.apple.com/app/id883981792

Vi er selvfølgelig vildt begejstret og håber i vil hjælpe med at få spredt den gode nyhed, samt give et lille App Store review med på vejen :)

Og så har de to kunstnere på spillet skrevet en artikel om arbejdet som kan læses her: http://muddycolors.blogspot.dk/2015/05/ ... spark.html

Post Reply