Books & Magic: The Little Mermaid - on Kickstarter

User avatar
JOH
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 26 Nov 2008, 10:20

Books & Magic: The Little Mermaid - on Kickstarter

Unread post by JOH » 22 Oct 2015, 16:21

We are now on Kickstarter with 'The Little Mermaid'!

Image

Check out our campaign and video here: http://www.booksandmagic.com/kickstarter
Support us and get one of our very first magical books!

The Little Mermaid is a physical, fully augmented reality book and an app.

Each of the beautiful color illustrations in the book is an entrance to a virtual 3D world with puzzle games that emerges straight out of the page when viewed through our app.

Our book ‘The Little Mermaid’ features the original fairy tale by Hans Christian Andersen and all the worlds and games are directly linked to the text and storyline.

The app will be free to download and from Apple App Store and Google Play.
The Little Mermaid is scheduled to launch early 2016 on iPhone, iPad, Android - and Print!
Please visit Book & Magic here:

http://www.booksandmagic.com/
http://www.booksandmagic.com/facebook
http://www.booksandmagic.com/kickstarter

- and learn more about The Little Mermaid.

Vh
Johnny O. haarup
Art Director
Books & Magic

Image

Image

Ip9A2j1J8zQ

s_u_m_s_a_r
Level 9 - Conjurer
Posts: 95
Joined: 10 Mar 2008, 15:00
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Books & Magic: The Little Mermaid - on Kickstarter

Unread post by s_u_m_s_a_r » 23 Oct 2015, 09:08

:superlike:

User avatar
DennisJensen
Level 9 - Conjurer
Posts: 95
Joined: 19 Mar 2013, 16:31

Re: Books & Magic: The Little Mermaid - on Kickstarter

Unread post by DennisJensen » 26 Oct 2015, 10:32

Hey,

Fedt projekt, jeg synes det virker nyt og spændende, men jeg kender selvfølgelig ikke markedet så jeg ved ikke hvordan det ser ud.

Jeg tror dog ikke kickstarter er vejen at gå for jer. Kickstarter henvender sig mest til PC/Mac/Linux brugere og til midt-core/hard-core segmentet.

Ikke at det derfor ikke kan lade sig gøre, men jeg tror det er rigtig svært når man vil lave et casuel børnespil til iOS. Tjek evt. shrug island ud, de kæmpede virkelig hårdt og fik 25.000 USD ind. Et andet eksempel er Star Command, de fik 35.000 USD ind, det er til iOS men henvender sig dog til midcore.
Dennis Jensen - Co-Founder, Technical Director at 2nd Studio
2nd Studio - Game Art Outsourcing & Indie games
Dennis@2ndstudio.com

folkenberg
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 19 Jun 2014, 14:15

Re: Books & Magic: The Little Mermaid - on Kickstarter

Unread post by folkenberg » 04 Nov 2015, 12:14

Vedr. Dennis' pointe.

Der er massere af eksempler på Kickstarter der peger i begge retninger. Men det kan godt se ud til at Dennis har ret i sin observation omkring Kickstarter. Vi har researchet en del og sammenholdt med ligende projekter og hvad der har set ud til at være backing til. Det bedste eksempel er nok AR bogen 'Goodnight Lad' som nåede 36.000USD. Det er dog generelt ret uvist hvor mange backers der er kommet gennem Kickstarter kanalen og hvor mange af externe kanaler.

Vi kan indtil videre konstatere at Kickstarter pt. står for genereringen af ca. 12% af vores backers og de resterende 88% er gennem egne externe kanaler.

Der også en del andre faktorer som muligvis arbejder lidt imod, såsom at vores projekt er i DKK og er afhængig af amerikanerne kan acceptere Kickstarter auto-currency conversion.

Det kan dog stadig nå at ændre sig, da en Kickstarter staff member har samlet vores projekt op og synes det var "amazing! ". Hun har indstillet os til Kickstarter promovering. Men det skal afgøres internt i Kickstarter og vi ved ikke hvornår eller hvad vores chancer er.

Så vi er ved at forberede os på at de 88% skal endnu højere op for at det lykkedes - og at de skal hentes herhjemme i DK.

User avatar
DennisJensen
Level 9 - Conjurer
Posts: 95
Joined: 19 Mar 2013, 16:31

Re: Books & Magic: The Little Mermaid - on Kickstarter

Unread post by DennisJensen » 04 Nov 2015, 21:19

Forstå mig ret, jeg ser kickstarter som en platform, så jeg mener ikke folk der bliver henvist af andre steder igennem kickstarter, men generelt folk som bruger kickstarter og den gruppe af mennesker der pledger igennem. 12% hvor folk opdager kampagnen igennem kickstarter er vist meget normalt. Vi kan vist hurtigt blive enige om at de spil der har fået flest penge ikke er børnespil, hvis man kigger på top 100 video spil får man en god ide om hvilke spil klare sig ekstra godt på kickstarter.

Jeg har gjort en del research af kickstarter også, og har en del venner der har haft en succesfuld kickstarter. Jeg har dog aldrig selv kørt en. Jeg har lidt feedback til jeres. Skriv USD ved hver reward i beskrivelsen, det er klart folk der ikke ved hvad det koster holder igen med at betale og at selv skulle finde ud af hvad det er er for indviklet. Jeres video er efter min mening alt for lang, og i viser det samme skib flere gange, det er federe at se flere forskellige ting. Det kunne fx være havfruens have og det spil der er der virker super spændende. Musikken bliver også hurtig ensformig. I nævner i fortæller det gamle h.c. Andersen eventyr frem for tegnefilmens version og siger de fleste ik kender den? Man forventer lidt her man får bare lidt af vide om det nye, og det er da spændende hvorfor i vælger det. Der bliver sagt meget kort i filmen at i skal bruge midlerne til at færdiggøre bogen, men længere nede får jeg indtrykket af det skal bruges til at printe og shippe den. Jeg tror det ku gøres mere klart i videoen hvad de skal bruges på. Et lag kage diagram ville heller ik skade.
Dennis Jensen - Co-Founder, Technical Director at 2nd Studio
2nd Studio - Game Art Outsourcing & Indie games
Dennis@2ndstudio.com

folkenberg
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 19 Jun 2014, 14:15

Re: Books & Magic: The Little Mermaid - on Kickstarter

Unread post by folkenberg » 04 Nov 2015, 21:55

Tak for input Dennis.

Jeg prøver lige at holde det kort. Jeg kan blive ved i en uendelighed om "lessons learned" mht Kickstarter, hvilket ikke rigtig hører sig til i denne tråd.

Mht til at skrive reward prisen i USD i beskrivelsen er det et forældet råd. Idag har Kickstarter en auto conversion der viser beløbet i hhv. USD / EUR / GPB alt efter ens geolokation. Det er dog stadig sekundært i forhold til oprindelses valutaen, hvilket er lidt ærgerligt efter min mening. Skriver man beløbet i reward beskrivelsen risikerer man uoverensstemmelser i prisangivelsen indenfor samme reward. Bemærk, at man ikke kan rette i en reward så snart den har den første backer!

Mht. det generelle input omkring video, lyd etc. Tja, så vil der nok være lige så mange meninger som sæt øjne der ser det. Vores kampagne har være gennem en evaluering af over 20 personer inden vi 'kickstartede'. Hvilket gav rigtig god og værdifuld feedback. Stor tak til de der tog sig tid til det! Vi er overordnet set rigtig godt tilfredse med kampagnen. Vi kan selvfølgelig godt se et par huller i 'osten' men ser også en dejlig smagsfuld lækkerbisken "ost" :lol:

Vi ligger bagud i forhold til kurven, men tror 100% på det stadig. Vi har en masse aktiviteter i pipelinen der gerne skulle generere en god håndfuld backers. Men dertil sagt så kan vi selvfølgelig godt bruge al den hjælp og støtte fra dk spil miljøet som muligt. Hjælp os med at skaffe backers ved at dele, vise frem, forklar og fortæl. :like:

Slutteligt, endnu en lille opfordring: husk at støtte BetaDwarf's kampagne https://www.kickstarter.com/projects/be ... nal-arenas - der kun har få timer tilbage og de er så tæt på!
/Mark

User avatar
DennisJensen
Level 9 - Conjurer
Posts: 95
Joined: 19 Mar 2013, 16:31

Re: Books & Magic: The Little Mermaid - on Kickstarter

Unread post by DennisJensen » 05 Nov 2015, 12:18

Ja okay fedt de har fået lavet systemet så det fungere med currency. Det var os på tide.

Ang. videoen, ja det er som sagt min personlige mening omkring det. Jeg håber i har spurgt nogle kompetente personer der rent faktisk ved noget om hvordan man præsentere produkter i en video eller har en god visuel flair. En anden info, kickstarter rangere dig på lister efter hvor forskellige faktorer en af dem er om folk ser videoen færdig, så efter min mening jo kortere jo bedre.

Jeg tror os godt i kan nå det, der er sket vilde ting på kickstarter før. Jeg synes også jeres projekt er fedt, så jeg hepper på jer.

Her er et ret vildt projekt:
https://www.kicktraq.com/projects/strafegame/strafe/

Når i er færdige ville det være fedt med en post mortem.
Dennis Jensen - Co-Founder, Technical Director at 2nd Studio
2nd Studio - Game Art Outsourcing & Indie games
Dennis@2ndstudio.com

Post Reply