Et spil om at få en ide til et spil

User avatar
jk5000
Level 5 - Youngling
Posts: 55
Joined: 05 Jan 2017, 20:17

Et spil om at få en ide til et spil

Unread post by jk5000 » 01 Aug 2019, 15:04

Hej alle sammen

Jeg har lavet et lille spil om at få en ide til et spil. Jeg har kaldt spillet "A Popcorn Game - A Game Developer's Story" og spillet handler om mit forsøg på lave et spil, som skal indeholde popkorn. Hvorfor jeg vil lave et spil med popkorn er en relativ vigtig del af spillets historie, så vil du have svar på det spørgsmål, så bliver du nød til at spille spillet.

Før du prøver spillet, så vil jeg gerne komme med en lille advarsel. Det her spil er på en måde ikke rigtigt et spil, det er i virkeligheden mere mig der fortæller historien om hvordan jeg prøver, at finde en ide til spillet. Der er dog lidt gameplay, hvor du kan prøve de ideer, som jeg finder til spillet.

Mit formål med spillet er, at fortælle historien om hvordan jeg nogen gange kæmper med at finde ideer til mine spil. Spillets historie er derfor ikke særlig rosenrød, og de spil ideer jeg finder er ikke absolut særlig sjove eller særlig interessante.

Jeg har lavet spillet til alle jer spiludvikler, som nogen gange kæmper med kreativiteten og finde ideer til jeres spil.

Jeg håber nogen af jer vil være interesseret i prøve spillet. I kan finde og downloade spillet her https://gamejolt.com/games/A_Popcorn_Game/424993 (og til alle jer nærigrøve, er der ingen gode undskyldninger for ikke at downloade spillet, for det er ganske GRATIS at downloade :) )

Hvis du prøver spillet, så er jeg interesseret i at høre hvad i tænker om det. Du må også gerne sige noget, selv hvis du ikke kan lide spillet.


Image

Image

Image

User avatar
jk5000
Level 5 - Youngling
Posts: 55
Joined: 05 Jan 2017, 20:17

Re: Et spil om at få en ide til et spil

Unread post by jk5000 » 01 Nov 2019, 14:25

Hej igen

Jeg har lavet en lille opdatering til spillet, så det nu har lidt bedre musik og jeg har tilføjet noget baggrunds musik til spillet. Jeg har også lavet lidt andre forbedringer, så jeg håber dette kan få lidt flere af jer til at prøve spillet.

Du kan stadig finde og prøve det her https://gamejolt.com/games/A_Popcorn_Game/424993

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Et spil om at få en ide til et spil

Unread post by jonaz.dk » 02 Nov 2019, 19:44

Hej Jesper! :)

Det var en lidt træg omgang at komme i gennem. Men jeg gjorde det!
Meget spøjst med den personlige fortællende vinkel. Men ret begrænst underholdningsværdi overall. Men det ved du allerede lyder det til. :)

Hvis du virkelig savner ideer til spil med popcorn er du kommet til den rette. ;)

Hmm... findes der egentligt nogle objekter men IKKE kan designe et spil ud fra. På den ene eller anden måde?
Har på fornemmelsen af at det bare er et spørgsmål om kreativitet.

Nå men lige >meget løst ud af ærmet< er game loopet som følgende. Det bliver morbidt og underligt.

Crematory Farmer

Du er kreamtorieejer og indehaver af en række majsmarker. (Because reasons!?!)
Du modtager jævnligt nye lig til afbrænding i kister.
Første step er at hælde upoppede popcorn i kisten hældt med physics fra en popcorn dispenser.
Næste step er at du kan ændre vinklen på skorstenen på krematoriet. Kameraet er zoomet ud så du har overblik over markerne.
- Majsmarkerne er i forskellig vækstperiode.
Du kan nu smide kisten med lig og popcorn ind i krematorieovnen.
Hvilket resulterer i at popcornene begynder at poppe som en sindsyg og efter en kort stund skyder liget ud af skorstenen i en kaskade af popcorn.
- (Mængde af popcorn i kisten afgører skudhastighed)
- (Ingen eller få popcorn medfører normal ligafbræding når kisten indsættes)
Liget skal om muligt lande på de mest golde majsmarker for at gøde dem bedst muligt.
Markerne bliver naturligvis høstet for nye friske popcorn til din popcorn dispenser når de er modne.

User avatar
jk5000
Level 5 - Youngling
Posts: 55
Joined: 05 Jan 2017, 20:17

Re: Et spil om at få en ide til et spil

Unread post by jk5000 » 02 Nov 2019, 22:50

Hej Jonas

Jeg er rigtig glad for at du har spillet mit spil, også selvom du ikke var vildt underholdt af det. Jeg enig med dig I at spillet er trægt og langsomt at komme igennem. Min ide med spillet er at fortælle en ærlig fortælling om hvordan det nogen gange er for mig (og jeg vil også tro for mange andre) at lave spil når ideerne ikke bare kommer til en.

Da jeg fik ideen til at lave det her spil, havde jeg meget lyst til at lave et eller andet lille spil, men jeg kunne ikke finde på nogen god ideer, men så tænkte jeg hvorfor ikke lave et spil om det. Som jeg fortæller I spillet, så har jeg en eller mærkelig besættelse af ordet popkorn, og det har jeg især når jeg ikke kan finde på nogle fornuftige/gode ideer til spil. De fire spilideer der er spillet, er de fire første ideer, som jeg fik da jeg tvang mig selv til at finde ideer til et spil med popkorn. Jeg syndes som sådan ikke det er nogle særlig gode eller for den sags skyld særlig kreative ideer, men det var de ideer jeg fik, og derfor var det dem der kom med i spillet.

Jeg har været meget i tvivle, om jeg skulle have valgt at fortælle historien sjovere, og om jeg skulle have lavet mini spillene mere pollerede og sjove at spille. Men på den anden side så vil jeg gerne vise det uperfekte, altså når kreativiteten ikke bare flyder ud af en. Jeg syndes på en måde at den træghed, man føler når man spiller spillet, egentlig hænger godt sammen med den følelse jeg havde, da jeg prøvede at finde ideer til spillet.

Når vi så taler om kreativitet og om man ikke kan få spilideer til næsten al ting, så tror jeg absolut du har ret. Og om man kan få gode ideer til et spil med popkorn, så kan man selvfølgelig det, og efter jeg først fik lavet spillet, fandt jeg faktisk også nogle sjovere ideer til et popkorn spil. Men i det her spil ville jeg gerne fortælle historien om at kreativitet ikke altid er nemt eller sjovt. Jeg tror sådan set det også er vigtig at fortælle denne historie, for jeg vil tro at det er noget de fleste kreative mennesker ind imellem kæmper med.

Jeg syndes iøvrigt din ide til et popkorn spillet "Crematory Farmer" lyder sjov. Jeg tror ikke ligefrem det er den type spil jeg har lyst til at lave, men jeg tror det kunne være sjovt at spille.

Igen mange tak fordi du spillede mit spil, og mange tak for dit feedback.

Hilsen Jesper

Post Reply