Giv mig 1 million kr.!

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 26 Nov 2010, 07:30

Giv mig 1 million kr.........og jeg vil vende op og ned på hele spilbranchen.
Giv mig 1 million kr.........og jeg vil udvikle et læringsspil du aldrig har set magen til.
Giv mig 1 million kr.........og jeg vil skabe en vækst du troede var umulig.

Giv mig 1 million kr.................og jeg vil tage hele verden med storm!

User avatar
Crisium
Level 7 - Spellcaster
Posts: 71
Joined: 13 Mar 2008, 17:57
Location: Odense C
Contact:

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Crisium » 26 Nov 2010, 10:03

1 million kroner

1 grafiker = 300000kr-500000kr/år
1 programmør = 300000kr-500000kr/år
1 audio/lydmand = 300000kr-500000kr/år
1 sted (til 3 udvikler) = 150000kr/år
? x computer, internet, m.m. = ca. 60000kr per udvilker = 180000

dvs 400000+400000+400000+150000+180000 = 1530000kr/år

du har 1 million dvs. (1530000/12) = 127500kr/m
dvs du har en tidsramme på 1000000/127500 = 7,8 månede

hvad vil du laver der vil tage hele verden med storm på 7,8 månede?

og bemærk der er flere udgifter!

mvh
Peter
kind regards,
Peter Wraae Marino

http://www.osghelp.com - support site for OpenSceneGraph

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Scurvy Lobster » 26 Nov 2010, 10:47

Jeg vil gerne høre pitchet til det læringsspil før jeg donerer den første krone... :lol:
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 26 Nov 2010, 11:14

Hej Peter.

Jeg er virkelig glad for at du stiller det meget gode spørgsmål: hvad vil jeg lave?

Hvis vi nu går ud fra de tal du stiller op, som sikkert er meget realistiske, så ville jeg på 7,8 måneder, kunne nå at lave en beta version af et læringsspil, som ville kunne tiltrække den nødvendige kapital til videreudvikling, PR, marketing og salg.

En detaljeret beskrivelse af det projekt jeg har planlagt at gennemføre, kan jeg naturligvis ikke give her, da det er en forretningshemmelighed. Men jeg kan godt røbe, at det læringsspil jeg vil udvikle (og allerede 'er i gang med at udvikle), har nogle elementer i sig, der både er innovative og samtidig er så altomfattende, at alle mennesker vil kunne lære noget af det. Fordi at 'det som læringsspillet underviser i, er noget som berører alle mennesker, og som vil få afgørende betydning for alle menneskers fremtid.

Mvh
Jimmy

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 26 Nov 2010, 11:17

He he Scurvy Lobster.....det forstår jeg sgu godt ;)

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Anders Højsted » 26 Nov 2010, 11:41

Marqus wrote:Fordi at 'det som læringsspillet underviser i, er noget som berører alle mennesker, og som vil få afgørende betydning for alle menneskers fremtid.
Så du er igang med at lave et klimaspil.

A.

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Pelding » 26 Nov 2010, 11:46

Men jeg kan godt røbe, at det læringsspil jeg vil udvikle (og allerede 'er i gang med at udvikle), har nogle elementer i sig, der både er innovative og samtidig er så altomfattende, at alle mennesker vil kunne lære noget af det. Fordi at 'det som læringsspillet underviser i, er noget som berører alle mennesker, og som vil få afgørende betydning for alle menneskers fremtid.
World changing inventions er altid spændende at høre om, men risikere du ikke at ramme ind i problemet med, at det der er godt for folk ikke nødvendigvis er det der er populært?

User avatar
BubbleWrapBoy
Level 8 - Summoner
Posts: 81
Joined: 26 Nov 2010, 12:44

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by BubbleWrapBoy » 26 Nov 2010, 12:50

Lad mig vinde 20 mill i lotto.... Og jeg er på vej til en lækker villa ved en lækker sandstrand. Måske jeg ville investere i et spilprojekt hen ad vejen :lol:

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by sunstar » 26 Nov 2010, 13:05

Jeg vil sku gerne matche dit pitch ..

Giv mig en milion så laver jeg noget lige så godt (mindst lige så verdens shokkende)..
Og oven i hatten smider jeg en allerede egen udviklet 3d engine...
En begyndende demo, der lige pt er i det relativt tidlige stadie ...
Så det minimere arbejdet med ihvert fald et par måneder ...
Nå ja og en del af 3d arbejdet er allerede lavet ....


Så Marqus: Jeg tror sku ikke du får en milion før jeg har fået min ... ;)
Men hey hvis der er nogle der er modige (læs dumme) nok til at smide en milion efter et produkt der KUN er pitchet med 4 sætninger der alle begynder med "Giv mig en million kr. ... og jeg vil" så tillad mig at komme med mit pitch:


Giv mig en million kr... og jeg vil sørge for at du får et stort afkast!
Giv mig en million kr... og jeg vil lave noget der er så efterspurgt at du slet ikke forstår det!
Giv mig en million kr... og jeg vil lave et spil der er så sejt at alle vil ha det!

Giv mig en million kr... og jeg vil ihvert fald sørge for at 3 vildt gode (så gode at de laver det til hverdag) spiludviklere i verden arbejder hårt i 7 måneder på min ide...


Håber du kan se min vinkel :) ... Tror sku ikke du får en million ud af at sige at du har en ide, for det er der sku mange hovder i denne verden der har :idea: ... Så måske du skulle overveje at åbne lidt op for den der "DET ER MIT" holdning, og overlade den låste holdning til nogle der har penge til at køre den stil (Appel f.eks.) ....

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Scurvy Lobster » 26 Nov 2010, 13:24

Hvis jeg fik en dollar hver gang nogen slog en idé til et hemmeligt revolutionerende læringsspil op, så var jeg god håndfuld dollars rigere.

Som lærer vil jeg ganske enkelt gerne bare af med de forretningshemmeligheder, og se om det er noget jeg kan se i en virkelig undervisningssituation. Hemmeligheder passer ikke ind i min verdensmodel.

Jeg forholder mig sådan set positiv til at det kan lade sig gøre, men når man igen og igen ser nogen udmelde at revolutionen er på vej, og der bare intet sker, ja så kan man ønske sig nogle dollars.

Mmmm... en håndfuld dollars :roll:
Uddannelseschef, HTX Ringsted

User avatar
Pelle K
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 17 Mar 2008, 23:00
Location: Aarhus N
Contact:

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Pelle K » 26 Nov 2010, 14:17

Jeg vil sige, at det nok er lidt op ad bakke, at tigge penge herinde, for vi har allesammen
banebrydende spilkoncepter liggende hjemme i skuffen :)

Jeg valgte at gå i banken og låne, og så må vi se om mit "banebrydende" koncept nu også
bliver den success som jeg håber. Men det ved vi engang i starten af 2011.

(Huset står heldigvis i hustruens navn :D )

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 26 Nov 2010, 15:46

Nope Anders Højsted.....det er ikke et klimaspil.

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 26 Nov 2010, 15:52

Pelding wrote:World changing inventions er altid spændende at høre om, men risikere du ikke at ramme ind i problemet med, at det der er godt for folk ikke nødvendigvis er det der er populært?
Det tror jeg ikke jeg gør nej, fordi der er visse ting her i livet, som ikke er afhængige af svingende popularitet.

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 26 Nov 2010, 16:03

sunstar wrote: Håber du kan se min vinkel ... Tror sku ikke du får en million ud af at sige at du har en ide, for det er der sku mange hovder i denne verden der har ... Så måske du skulle overveje at åbne lidt op for den der "DET ER MIT" holdning, og overlade den låste holdning til nogle der har penge til at køre den stil (Appel f.eks.) ....
Jeg kan sagtens se din vinkel. Jeg er ikke enig i den, men det er fordi jeg ved at jeg ikke KUN har en god ide....men en genial ide. Og fordi jeg har MERE end bare en ide.

Okay jeg overvejer lige at åbne lidt op for den..........nu har jeg overvejet det og svaret er nej. :lol:

Synger: jeg ved en lærkerede......jeg siger ikke mer...

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 26 Nov 2010, 16:09

Scurvy Lobster wrote:Jeg forholder mig sådan set positiv til at det kan lade sig gøre, men når man igen og igen ser nogen udmelde at revolutionen er på vej, og der bare intet sker, ja så kan man ønske sig nogle dollars.

Mmmm... en håndfuld dollars :roll:
Jeg synes da at det er en yderst fornuftig holdning du har......fordi når der er blevet råbt: Ulven kommer!....'for mange gange, ja så tror man jo ikke rigtigt på den længere.
Lige indtil at Ulven FAKTISK kommer :lol:

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 26 Nov 2010, 16:13

Pelle K wrote:Jeg vil sige, at det nok er lidt op ad bakke, at tigge penge herinde, for vi har allesammen
banebrydende spilkoncepter liggende hjemme i skuffen :)
Det tror jeg gerne på at I alle sammen har.....jeg tror bare ikke at et eneste af dem, bare tilnærmelsesvis, kan måle sig med mit eget.

Og lige for at sætte en ting på plads: jeg tigger ikke penge.....jeg tilbyder noget som slet ikke kan købes for penge, men som jeg alligevel er parat til at sælge for ussel mammon ;)

JeppeB
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2009, 18:16

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by JeppeB » 26 Nov 2010, 16:52

Jeg kan ikke helt finde ud af, om du tager pis på os. Men den her tråd er i hvert fald god fredags-underholdning i hele sin besynderlige stil.
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing

pemimo
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 16 Feb 2009, 08:16
Location: Nordsjælland
Contact:

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by pemimo » 26 Nov 2010, 18:11

Hmm..... da jeg læste det første indlæg, var jeg sikker på at det blot var ment som et debatoplæg eller noget. Nu er jeg ikke så sikker længere........ til gengæld syntes jeg det er formidabel underholdning :geek:
pemimo.dk

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Chrono » 26 Nov 2010, 19:44

Hvis jeg havde så god en idé ville jeg da skynde mig at lave spillet, i stedet for at gå og tigge om penge.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 26 Nov 2010, 20:57

Jeg tager ikke pis på jer. Jeg sad og tænkte over min geniale ide' (en ide' som jeg selv syenes er genial i hvert fald) og som jeg har arbejdet mig hen imod gennem de sidste 15 år. Og så tænkte jeg, at hvis jeg selv havde en million at investere i spilbranchen, så ville jeg investere den i netop sådan en genial ide'. Så hvorfor ikke bare tage chancen og prøve at finde en der kan se det geniale i ide'en........og som har en million at investere? Problemet er så bare, at ingen kan se det geniale i ide'en, hvis jeg ikke røber noget som helst om den. Og hvis jeg røber for meget om den, så er der bare en eller anden som bruger den. Det ville egentlig heller ikke betyde så meget for mig personligt, hvis den så bare blev brugt ordentligt. Men jeg er bange for at den ville blive brugt alene til at skabe en hurtig profit, og det skal den ikke kun bruges til. Fordi den er FOR god til IKKE at blive realiseret på en ordentlig måde.

Så I kan nok forstå at jeg befinder mig i lidt af et dilemma.......hvad fanden skal jeg gør?

Og hvorfor skynder jeg mig så ikke bare med at lave det læringsspil (i stedet for at tigge om penge, hvilket jeg så ikke mener at jeg gør, men lad os bare hoppe let og elefant hen over 'det) ?
Det gør jeg også! Men det ville helt klart gå meget stærkere hvis jeg fik en million kr. til at gøre det med.

PS. Hvis jeg kunne tvinge jer alle sammen til at være med i mit projekt, ville jeg også gøre 'det, men det kan jeg desværre ikke (man burde sgu oprette en fangelejre for arbejdsløse spiludviklere og tvinge dem til at arbejde på mit projekt). :twisted: :lol:

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by petervesti » 26 Nov 2010, 21:08

Bare lav spillet selv og release det paa IPad, IPhone, Xbox Live etc. job done.

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 26 Nov 2010, 21:36

petervesti wrote:Bare lav spillet selv og release det paa IPad, IPhone, Xbox Live etc. job done.
Det har jeg også tænkt mig at gøre, under alle omstændigheder......om jeg så skal sulte mig selv halvt ihjel for at gøre det. ;)

User avatar
Pelle K
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 17 Mar 2008, 23:00
Location: Aarhus N
Contact:

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Pelle K » 26 Nov 2010, 23:52

Tak for god fredagsunderholdning ... min hustru synes også det var underholdende :)

Og hvis du ikke er en fantastisk god fake profil, der bare troller for at røre op i andedammen,
så få skrevet en forretningsplan og lad folk underskrive en NDA før de læser den.

JBJ
Level 3 - Infant
Posts: 38
Joined: 15 Dec 2008, 15:32

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by JBJ » 27 Nov 2010, 02:13

Hvis du virkelig mener det, og ikke bare er endnu en gamer-lamer, med endnu en" god idé", så har jeg et helt konkret realiserings-forlag til dig:

- Optag en kassekredit på 100.000
- Rejs til Kina og producer spillet for ca. 1/8 el af omkostningerne i DK
- Hook op med et sælger/organistaion, som kan pushe dit produkt hos globale publishers
- Læn dig tilbage og kryds fingre for at dit produkt rammer markedet (it's a coinflip baby)

Alternativt kan du forsøge at komme på patten hos diverse støtteordninger herhjemme - det virker umiddelbart som den eneste alternative forretningsmodel for spil/SG herhjemme.
Janus Jagd, CEO LoveMyHome
http://www.b2b.lovemyhome.net

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 27 Nov 2010, 06:59

Pelle K wrote:Tak for god fredagsunderholdning ... min hustru synes også det var underholdende :)
'Der kan du bare selv se: jeg kan godt finde ud af at lave underholding. Og velbekomme da. ;)
Pelle K wrote:Og hvis du ikke er en fantastisk god fake profil, der bare troller for at røre op i andedammen,
så få skrevet en forretningsplan og lad folk underskrive en NDA før de læser den.
At lave røre i andedammen kan godt være positivt og jeg gør det tit og ofte helt bevidst (men det er ikke altid at jeg er lige god til det, og så kan det godt blive negativt.....det undskylder jeg mange gange), men jeg er bestemt ikke en fake profil, tværtimod.

Tak for dit gode råd om at lade folk underskrive en NDA.....jeg 'er i gang med at skrive en forretningsplan nu. Og samtidig er jeg ved at udvikle level 1 i spillet, så jeg kan bakke den op med et konkret eksempel. :)

Locked