'Allo 'Allo
Vi har i anledning af firmaets 1-års fødselsdag sluppet en fuldt spilbar level af vores kommende spil 'Faith of the Guardians' fri på nettet.
http://betadwarf.com/alphatest/
I den forbindelse ville vi jo være mucho mucho glade for, hvis nogen af de kvikke hoveder her på spiludvikling.dk skulle have list til at kigge forbi, og give os deres uforbeholdne hel- eller halvprofessionelle spilmekaniske vurdering af produktet
MVH
Jesper
Alphatest - Spilbar level af 'Faith of the Guardians'
-
- Level 12 - Master of the dark arts
- Posts: 120
- Joined: 19 Oct 2009, 18:48
Alphatest - Spilbar level af 'Faith of the Guardians'
*** Doing stuff for myself, for others, and for Interactive Denmark
My FB page about Danish Game Development (in Danish)
Mostly active on Twitter as @vanulla_ace
My FB page about Danish Game Development (in Danish)
Mostly active on Twitter as @vanulla_ace
-
- Level 10 - Dark arts student
- Posts: 105
- Joined: 19 Apr 2011, 20:53
Re: Alphatest - Spilbar level af 'Faith of the Guardians'
Jeg har prøvet at spilteste nogle baner. Jeg har spillet alene, hvilket det tydeligvis ikke er beregnet til, men der var ikke andre på serveren, og det er nemmere at teste på den måde.
Rent teknisk har jeg ikke kunnet finde nogen problemer. I har valgt den simplest mulige model for kamera og kontroller, som stort set ikke kan gå galt. Jeg har heller ikke kunnet finde nogen problemer med animation eller collision detection (med den afstand kameraet har vil den slags problemer alligevel ikke blive bemærket i kampens hede). I har holdt geometrien simpel, så der er ikke risiko for at falde ud af verden eller sidde fast. Det lykkedes mig at sidde fast i et hjørne mellem to fjender, hvor det var umuligt at komme ud (med en bue), men jeg går ud fra at det er en del af designet, der tvinger spillere til at hjælpe hinanden.
De forskellige våben bør nok balanceres yderligere. Kløerne ser ud til at være det eneste våben, der mangler en fatal svaghed. Hammeren gør en forsvarsløs et par sekunder mellem sving og har knockdown ved forfejlet charge. Skjoldet har lavt damage output. Buen er ubrugelig i nærkamp.
Bedre indikation af status og styring vil også hjælpe gevaldigt. The Orb lader til at være et centralt element. Det vil være rart med en overdrevent tydelig indikation af hvilken status den har - båret, klar til affyring, tilkaldet (af hvem?), kastet, kontrolleret osv.
Tydelig indikation (eller styring) af hvor et hammer-charge vil ende, vil også hjælpe (det lader til at have en fast længde), i betragtning af at en fejlvurdering har katastrofale følger. Samt en indikation af, hvorvidt hammeren er klar til sving.
Håber det hjælper jer.
Rent teknisk har jeg ikke kunnet finde nogen problemer. I har valgt den simplest mulige model for kamera og kontroller, som stort set ikke kan gå galt. Jeg har heller ikke kunnet finde nogen problemer med animation eller collision detection (med den afstand kameraet har vil den slags problemer alligevel ikke blive bemærket i kampens hede). I har holdt geometrien simpel, så der er ikke risiko for at falde ud af verden eller sidde fast. Det lykkedes mig at sidde fast i et hjørne mellem to fjender, hvor det var umuligt at komme ud (med en bue), men jeg går ud fra at det er en del af designet, der tvinger spillere til at hjælpe hinanden.
De forskellige våben bør nok balanceres yderligere. Kløerne ser ud til at være det eneste våben, der mangler en fatal svaghed. Hammeren gør en forsvarsløs et par sekunder mellem sving og har knockdown ved forfejlet charge. Skjoldet har lavt damage output. Buen er ubrugelig i nærkamp.
Bedre indikation af status og styring vil også hjælpe gevaldigt. The Orb lader til at være et centralt element. Det vil være rart med en overdrevent tydelig indikation af hvilken status den har - båret, klar til affyring, tilkaldet (af hvem?), kastet, kontrolleret osv.
Tydelig indikation (eller styring) af hvor et hammer-charge vil ende, vil også hjælpe (det lader til at have en fast længde), i betragtning af at en fejlvurdering har katastrofale følger. Samt en indikation af, hvorvidt hammeren er klar til sving.
Håber det hjælper jer.
-
- Level 7 - Spellcaster
- Posts: 79
- Joined: 05 Feb 2011, 15:06
- Location: Denmark CPH
- Contact:
Re: Alphatest - Spilbar level af 'Faith of the Guardians'
Hej Henrik
Har ville svare i noget tid men kom væk fra det - sorry.
Ville blot sige tak for særlig god feedback, hvor har fået meget lignende og har siddet i nogle uger og reflekteret gevaldigt på det. Hvilket har bidraget med nogle fede og overordende ændringer til hele combat designet samt orben.
Glæder mig voldsomt til at lade det blive afprøvet, det skulle gerne være mere simpelt men samtidig langt dybere hvad angår samarbejdsmuligheder.
Men endnu gang tak for god feedback - håber der kommer mere af den i fremtiden
Har ville svare i noget tid men kom væk fra det - sorry.
Ville blot sige tak for særlig god feedback, hvor har fået meget lignende og har siddet i nogle uger og reflekteret gevaldigt på det. Hvilket har bidraget med nogle fede og overordende ændringer til hele combat designet samt orben.
Glæder mig voldsomt til at lade det blive afprøvet, det skulle gerne være mere simpelt men samtidig langt dybere hvad angår samarbejdsmuligheder.
Men endnu gang tak for god feedback - håber der kommer mere af den i fremtiden
Regards
Steffen Kabbelgaard Grønning
MasterDwarf @ BetaDwarf
steffen@betadwarf.com
http://forcedthegame.com
https://www.facebook.com/forcedthegame
http://twitter.com/BaboonLord
Steffen Kabbelgaard Grønning
MasterDwarf @ BetaDwarf
steffen@betadwarf.com
http://forcedthegame.com
https://www.facebook.com/forcedthegame
http://twitter.com/BaboonLord